ATHLETICS

Lorem ipsum dolor sit amet. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim.

Venujete sa iba behu ?

Tak na to rýchlo zabudnite.

Máte často zranenia ? Kde vás to najviac páli po behu ? Bolia vás lýtka, stehná, kolená, alebo celé telo ? Ak sa venujete behu pekných pár rokov tak asi viete o čom hovorím. Pri každom športe musíte počitať s tým, že je otázkou času kedy prídu problémy, ak to preženiete. V poslednom čase totiž badám jeden nebezpečný trend. A to je vyrovnať sa v športe profesionalným športovcom. Tlačíme telo do extrémov, kedy si myslíme, že zabehneme 10 km pod 35 minút,alebo maratón za 3 hodiny.  V skutočnosti sme každý inak vstavaný. Niekto to možno dokáže no iný nie. Pravda je totiž taká, že ak sa sústredíte iba na beh a prestanete posilovat aj ostatné časti tela je otázkou času kedy telo povie dosť. Hovorím to z vlastnej skúsenosti. Behať som začal už v 18 rokoch. Myslel som, že čím väčšie tréningové záťaže si dám tým lepšie. Zo začiatku to fungovalo perfektne. Výkon stúpal a moje bežecké výsledky sa výrazne zlepšili. Trénoval som presne podľa tréningového plánu zostaveného podľa runtastic.com. Po 5 rokoch však nastal zvrat.Prišli prvé problémy. Najprv nezvyčajná bolesť v oblasti triesel. Prišlo to z ničoho nič následkom čoho som prestal behať vyše troch mesiacov.

Po vyliečení som nemal problém skoro rok. To, čo sa však stalo po roku nikomu neprajem. Zápal sedacieho nervu, alebo ischias ma odstavil na dalšie tri mesiace. Plus aby toho nebolo dosť ma začalo bolieť aj koleno. Nemohol som sa ani postaviť a vo svojích 25 rokoch som vyzeral, ako mrzák. Po vyliečení som vedel, že moje telo potrebuje iný typ tréningu. Do svojích bežeckých tréningov potrebujem zaradiť aj niečo iné. Niečo, čo bude ako prevencia zranení. Prvá rada, ktorú som dostal bola rozcvička. Inak koľko minút sa pred behom rozcvičujete ? Minúta, dve ,alebo vôbec ? Je pravdou, ža aký dlhý beh je pred vami tak toľko by malo trvať aj rozcvičenie pred behom. Ak sa chystáte na  5km tak aspoň minimálne 5 minút atď. Malý klus ,strečing pred behom vám môže pomôcť zbaviť sa rôzných neduhov po behu. 

Dalšia vec na ktorú som prišiel je svalstvo. Jasné, teraz mi dáte zapravdu, že bežec predsa nemôže vyzerať, ako kulturista. Chodiť do posilovne a dvíhať činky je predsa pre bežca nemysliteľne. Opak je však pravdou. Vaša najlepšia činka ktorú máte vždy pri sebe je vaše telo. Môžete ńou posilovať kedykoľvek chcete. Po 10 rokoch iba bežeckých aktivít som začal posilovať vlastným telom. Natrafil som na rôzne knihy, youtube a aplikácie pre Android a IOS. Z rozných publikácií by som vám rád odporučil knihu Telo, ako posilovňa od Marka Laurena. Kniha je jednoduchá a cviky v nej budete považovať zo začiatku za banálne. No je to len zdanie. Po cvičení na vás nebude ani jedna nitka suchá. Mark Lauren je certifikovaný športový tréner a venuje sa príprave vojakov, ktorí musia prejsť denne 30-50 km, takže musia mať tkv. top kondičku. Dalšiu aplikáciu ktorú by som vám rád odporučil je aplikácia freeletics. Freeletics je zostava cvikov na posilnenie buď celého tela, alebo len napr.nohy,brucho atď. Po 10 rokoch cvičenia musím uznať, že môj stav sa výrazne zlepšil. Jasné, nie je všetko bez problémov, ale sám na sebe vidím, že nemám už toľko komplikácií a zranení, ako kedysi. Možnože je na mieste otázka, ktorú  dostávam dosť často. Mám ledva čas na beh a nie to ešte na cvičenie telom. Ja si budem robiť, čo ja chcem a nepotrebujem žiadne hlúposti a rady ohľadom môjho tréningu. Nuž takých ľudí poznám. Sˇu to bežci ktorí behali dlhé roky. Boli tak aktívny až to prehnali. Teraz vidím, aké majú problémy. Niektorí začali s behom po asfalte, kde ich lýtka, kolená dostali poriadne zabrať. Ich svaly neboli na to pripravené, ale zo začiatku všetko vyzeralo super. Až neskoršie po rokoch prišli problémy. Kolená,lýtka,bedrový klb a po pár rokoch je koniec. Žiaľ iný to možno zvládli,ale vy nie. Ste inak vstavaný a potrebujete zaradiť do vaších tréningových plánov aj cviťenie telom. Tak hor sa do toho !

01

Mark
Lauren

Workout